خارج شدن از رژيم كتوژنيك دكتر تغذيه

جديدترين اخبار تحليلي شهر شيراز را در اين وبگاه جستجو كنيد

خارج شدن از رژيم كتوژنيك دكتر تغذيه

۸۷ بازديد

رژيم كتوژنيك  لازم به ذكر است، بگوييم براي استفاده از هرگونه رژيم غذائي حتماً بايد با مشاور تغذيه مشورت كنيد و با هماهنگيهاي ايجاد شده مشاوره تغذيه خود مي توانيد اقدام به انجام رژيم هاي غذايي كنيد.  

رژيم كتوژنيك

  رژيم كتوژنيك دكتر روشن ضمير رژيم كتوژنيك ممكن است در طول سه تا شش ماه اول كاهش وزن بيشتري نسبت به ساير رژيم هاي غذايي موجود از خود نشان دهد. 

رژيم كتوژنيك

  زماني كه شما در طول روز كمتر از ۵۰ گرم كربوهيدرات مصرف كنيد بدن شما در نهايت شروع به مصرف قند ذخيره شده در بدن ميكند و اين روند معمولا ۳ تا چهار روز طول ميكشد.

بهترين دكتر براي رژيم كتوژنيك

۲۰ كيلو اضافه وزن دارم ميخواستم هم وزنم كم بشه هم پلي كيستيكم بهتر بشه كنكور هم دارم و نياز به تمركز و انرژي بالايي در طول روز دارم ايا اين رژيم مناسب منه؟

دريافت رژيم كتوژنيك انلاين

رژيم غذايي كتوژنيك از بسياري جهات شبيه رژيم هاي كم كربوهيدرات ديگر است با اين تفاوت كه در رژيم غذايي كتوژنيكژنيك، همزمان با كم كردن ميزان مصرف كربوهيدرات بايد به ميزان متوسطي پروتئين مصرف كنيد و ميزان مصرف چربي را هم بالا ببريد. دليل ديگر اين است كه شما در يك رژيم غذايي سرشار از پروتئين و چربي سالم و اشباع زودتر احساس سيري ميكنيد و كمتر غذا ميخوريد.

كتوز در افراد سالم هنگام ناشتا و ورزش شديد رخ مي دهد. كتواسيدوز يك عارضه شناخته شده و تهديد كننده زندگي ديابت نوع 1 است و در برخي موارد در افراد سالم كه رژيم غذايي بسيار كم كربوهيدرات دارند توصيف شده است.  

متخصص رژيم كتوژنيك

  با اينهمه تمام اين موارد هنوز به صورت قطعي ثابت نشدهاند و از نظر علمي و پزشكي نياز به بررسي بيشتر دارند. صرع يكي از اين موارد است، اما رژيم هاي كتوژنيك ممكن است به بهبود ساير بيماريهاي عصبي، از جمله بيماري آلزايمر، پاركينسون و اختلالات خواب كمك كنند. به عنوان مثال، مطالعهاي كه در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۶، در مجله nutrients منتشر شد، اهميت غلات كامل را براي كمك به كنترل وزن و همچنين كنترل قند خون بالا نشان ميدهد.

علاوه بر اين انسولين به بدن شما اين اجازه را ميدهد كه از قند موجود در خون استفاده كنيد يا آن را ذخيره كنيد. دليل اين امر احتمالا به خاطر استفاده چربيها به عنوان منبع انرژي به جاي كربوهيدارت است. پاسخ: اگر دائما احساس خستگي و ضعف داريد، شايد به طور كامل وارد حالت كتوزي نشدهايد يا بدنتان نميتواند به خوبي از چربيها و كتونها استفاده كند.

كتونها شامل استواستات، استون و بتا-هيدروكسي بوتيرات هستند و در كبد از اسيدهاي چرب با زنجيره بلند و متوسط تشكيل مي شوند وقتي بدن چربي هاي ذخيره شده را براي انرژي پس از كاهش گلوكز مي سوزاند يا در مواقعي كه انسولين ناكافي براي گلوكز وجود دارد ايجاد مي شود. طرفداران آن استدلال مي كنند كه يك رژيم كتوژنيك با دقت كنترل شده مي تواند از خطرات كتواسيدوز جلوگيري كند و راهي مؤثر براي كاهش وزن باشد.  

رژيم آنلاين كتوژنيك

  به عنوان يك اقدام كاهش وزن، در حالي كه شواهدي وجود دارد كه نشان مي دهد رژيم كتوژنيك مي تواند براي كنترل وزن مؤثر باشد خطرات و عوارض قطعي در سلامتي نيز در ارتباط با اين نوع رژيم كم كربوهيدرات و كم چرب بالا وجود دارد. ضمن اينكه از اين نوع خوراك به دليل مواد معدني باارزش نميشه صرف نظر كرد. براي كمك به اطمينان از رسيدگي به اين و ساير كمبودهاي احتمالي مواد مغذي، ممكن است حمايت يك رژيم نويس يا متخصص تغذيه مورد نياز باشد.  

رژيم كتوژنيك آنلاين

  از آنجا كه كمبودهاي مواد غذايي با هر برنامه رژيم غذايي كتوژنيك يك عامل خطر محسوب مي شوند بنابراين براي اطمينان از رعايت تمام شرايط تغذيه اي، لازم است با يك ارائه دهنده مراقبت هاي سلامت از جمله يك متخصص تغذيه مشورت كنيد.

 
دكتر رژيم كتوژنيك
 

آيا رژيم كتوژنيك باعث اسهال ميشود

رژيم كتوژنيك براي چه سني مناسب است

رژيم كتوژنيك براي چه كساني مناسب است

در رژيم كتوژنيك چه چيزهايي نبايد خورد

رژيم كتوژنيك براي چه افرادي مناسب نيست

بي خوابي در رژيم كتوژنيك ؛ اختلالات خواب در كتو

غذاهاي كتويي ايراني ؛ دستور پخت غذاهاي كتوژنيكي

لبنيات در رژيم كتوژنيك

كتوراش چيست

رژيم كتوژنيك pdf

نمونه رژيم كتوژنيك

رژيم غذايي كتوژنيك در سندرم تخمدان پلي كيستيك يا Pغير مجاز مي باشد

عوارض رژيم كتوژنيك 

علائم ورود به كتوز

ميزان كاهش وزن در رژيم كتوژنيك چقدر است؟

چگونه رژيم كتوژنيك را شروع كنيم؟ يك راهنماي ساده براي مبتديان

رژيم كتوژنيك گياهي

چرا در رژيم كتو وزن كم نميكنم

مصرف استويا در رژيم كتوژنيك

ورزش در رژيم كتوژنيك

رژيم كتوژنيك در كبد چرب 

رژيم كتوژنيك در ديابت

رژيم كتوژنيك توسط متخصص تغذيه

رژيم اتكينز

ميوه هاي مجاز در رژيم كتوژنيك

رژيم كتوژنيك در دوران شيردهي

شوك در رژيم كتوژنيك

به اين صورت كه ميزان كالري ورودي به ميزان حداقل و تمامي مواد مضر به مدت يك ماه از برنامه غذايي حذف ميشود؛ اما بعد از يك ماه، به تدريج مواد غذايي حذف شده دوباره به سبد غذايي وارد ميشوند با اين تفاوت كه يك به يك مورد بررسي شما قرار ميگيرند و در صورت مضر بودن بايد به طور كامل از برنامه غذايي روزانه حذف شوند.

دكتر متخصص رژيم كتوژنيك

در صورت طولاني بودن علائم، خصوصاً حالت تهوع، با پزشك خود تماس بگيريد. حتماً مي دانيد كه احساس گرسنگي در هر فردي بسيار طبيعي است و نياز نيست كه نگران اين حالات خود باشيد. اين رژيم معمولاً به طور سنتي براي درمان صرع مقاوم به دارو در كودكان نيز توصيه مي شود.

۳- رژيم لاغري كتو براي لاغري براي همه مناسب است؟ بايد رژيم كتو را امتحان كنيم؟ مثلاً وقتي برنامه جشن عروسي او جلو افتاده است يا براي يك جراحي خاص آماده ميشود كه پزشك معالج به او توصيه كرده قبل از عمل بايد وزن كم كند. بعد از اين مدت بدن براي تامين انرژي مورد نياز خود مصرف پروتئين و چربي ذخيره شده در بدن را آغاز ميكند و اين امر در نهايت منجر به كاهش وزن شما ميشود كه به آن در اصطلاح «كتوز» ميگويند.

در اين رژيم بايد خالص كربوهيدرات ورودي بدن خود را به زير ۵۰ گرم در روز برسانيد، هر چند مقدار ايدهآل آن كمتر از ۲۰ گرم در روز است. شما بايد ميزان كالري مورد نياز روانه خود را محاسبه كنيد. از آنجا كه رژيم كتو يك برنامه رژيم غذايي كم كربوهيدرات است غذاهاي كه بايد از رژيم كتوژنيك اجتناب شوند شامل كليه منابع كربوهيدرات از جمله محصولات تصفيه شده و غير تصفيه شده است.

غذاهاي اجتناب شده شامل انواع نان و غلات، ماكاروني، كلوچه و مواد خوب پخته شده، برنج، سبزيجات نشاسته اي مانند ذرت و سيب زميني و ميوه ها و آب ميوه ها است. غلات - گندم، ماكاروني، ذرت ، برنج و انواع نان.

� 3)از جوانه برنج نوعي مالت تهيه مي شود كه بعنوان مقوي معده بكار مي رود . افرادي كه چاي سبز مصرف مي كنند، دو برابر وزن بيشتر از دست داده و طي دوره 3 ماهه چهار برابر بيشتر چربي هاي شكمشان از بين مي رود. به علاوه، كتونهاي خون مي توانند سطح سمي اسيد خون را ايجاد كنند كه به آن كتواسيدوز گفته مي شود.

بسياري از افراد بدشان نميآيد اين رژيم لاغري را براي كاهش وزن امتحان كنند اما اطلاعات زيادي در مورد آن ندارند و همين كار را برايشان مشكل ميكند. در برخي ديگر از مطالعات آمده است كه استفاده از رژيم كتوژنيك در طي مدت ۱ ماه توانسته است احتمال شكستگي استخوان را در افرادي كه از رژيم كتوژنيك پيروي كرده اند، بالا ببرد، البته در راستاي اين موضوع نياز است كه مطالعات بيشتري صورت بگيرد، اما بايد بدانيد كه براي استفاده از هرگونه رژيم نياز است كه حتماً با مشاور تغذيه هماهنگ و مشورت كنيد.

علاوه بر اختلالات تشنج، رژيم هاي كتوژنيك در مديريت برخي از افراد با شرايط ديگر از جمله ديابت، سرطان، سندرم تخمدان پلي كيستيك و آلزايمر آزمايش شده اند. تاثير مطلوبي از نظر جسمي و روحي بر بدن انسان بگذارد. بديهي است كه از نظر ميزان كالري، ميزان آن براي هر فردي بايستي محاسبه شود.

در حال حاضر، ناشناخته است كه آيا مزاياي احتمالي رژيم كتو براي كاهش وزن از خطرات سلامتي بيشتر است يا خير. علاوه بر اين، محدوديت شديد كربوهيدرات رژيم كتو ممكن است باعث بروز علائمي از جمله گرسنگي، خلق و خوي افسرده، يبوست، سردرد و تحريك پذيري شود. برخي از اثرات مثبت رژيم غذايي كه علاوه بر كاهش وزن توضيح داده شده است شامل كاهش هوس هاي غذايي به دليل چربي زياد، كاهش در سطح هورمون هاي تحريك كننده اشتها، كاهش چربي و افزايش كالري سوزانده شده است.

اما اين رژيم كتوژنيك مثل تمام رژيمهاي غذايي عوارضي هم دارد كه در اين مطلب شايعترين عوارض رژيم كتوژنيك را توضيح دادهايم. رژيم كتوژنيك چه فوايد يا عوارضي دارد؟ چه كسي كانديداي خوبي براي رژيم كتوژنيك است؟ در واقع رژيم كتوژنيك براي لاغري از جمله رژيمهاي محبوب سالهاي اخير است. واقعا رژيم لاغري كتو چيست و چرا اينقدر محبوب شده است؟

۱- رژيم لاغري كتو چيست ؟ رژيم غذايي كتو شما را تشويق مي كند تا به جاي سينه مرغ بدون پوست، به سراغ ران مرغ پرچرب برويد. شير پرچرب گاو و بز در هر ۱ فنجان ۱۱ تا ۱۲ گرم كربوهيدرات خالص دارد. در ميان انواع و اقسام رژيمهاي لاغري از رژيم لاغري دانماركي تا رژيم لاغري براساس گروههاي خوني و … شما متوجه خواهيد شد كه انواع خاصي از اقلام آشپزخانه به صورت منظم در اين مقاله استفاده ميشود.

اين سطح پايين انسولين در بدن از شما در برابر برخي از انواع سرطان يا حتي آهسته شدن روند رشد سلولهاي سرطاني كمك ميكند. شكلات تلخ و پودر كاكائو سرشار از آنتي اكسيدان هستند و به كاهش خطر بيماريهاي قلبي كمك ميكنند. روغن نارگيل سرشار از MCT است كه به توليد اجسام كتوني در خون كمك ميكند. اين درصدها ماكرو هستند كه بايد رعايت كنيد. پس براي استفاده ازش بايد زير نظر يه متخصص تغذيه يا پزشك حاذق باشيد.

و به عنوان انرژي استفاده مي شود. كاهش كربوهيدرات ها بدن را از گلوكز محروم مي كند و سبب حالت متابوليك شناخته شده كتوز مي شود و سبب تجمع مولكول هايي كه به عنوان كتون در جريان خون مي شوند. كتوز تجمع كتون بادي يا كتون در خون است. دليل اين امر احتمالا سطح پايين ترشح هورمون انسولين و در نتيجه جلوگيري از ساخت و تجمع كلسترول بد در خون است.

اين بدان معني است كه بدن شما به انسولين كمتري نياز دارد و انسولين كمتري هم ترشح ميكند. نكته مثبت، اين است كه مواد لازم براي تهيه سس سركه ايتاليايي معمولا در منزل همه يافت ميشود. در برخي موارد، اين ممكن است مستلزم مصرف مكمل هاي ويتامين يا مواد معدني باشد. آيا افراد بايد در هنگام رژيم كتوژنيك مكمل مصرف كنند؟ بايد بدانيد كه استفاده خودسرانه از رژيم ها ممكن است، عواقب خوبي به همراه نداشته باشد.

رژيم وايلدر با دستورالعمل مورد استفاده در مركز پزشكي جان هاپكينز در حال حاضر هم خواني دارد. بيشتر بدانيد: آيا يك رژيم غذايي كتوژنيك مي تواند نشانه هاي فيبروميالژيا را بهبود بخشد؟ چه غذاهايي در رژيم كتوژنيك لحاظ مي شوند؟ اگر دائماً احساس خستگي، ضعف و گرسنگي داشته باشم، چه كنم؟ بيشتر بخوانيد: رژيم غذايي كتوژنيك براي چه كساني مناسب است؟

غذاهاي رژيمي بدون قند چون داراي مقدار زيادي قند الكي هستند و با فرآوري هاي زيادي توليد شده ان،د براي بدن چندان مفيد نيستند و در رژيم كتوژنيك از برنامه غذايي حذف مي شوند.  دكتر روشن ضمير متخصص تغذيه و رژيم درماني آردايت رژيم لاغري سريع رژيم كتوژنيك سايت زير: https://rdiet.ir/

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.